24/2023 - Keitä ne on ne tuutorit..?

15.06.2023

Tuutorihaku on jälleen käynyt tuttuun tapaan kuumana kevään aikana ja uudet Lapikkaan tuutorit on nyt  valittu vuodelle 2023-2024. Tässä postauksessa päästämme itse tuutorit ääneen esittelemään hieman itseään. Samalla kukin tuutori pääsee vastaamaan kysymykseen, mikä satu kuvaisi itseä parhaiten. 

R1

Moikka! Mä oon Veera, toistaiseksi 20-vuotias tyllerö Vihdistä. Tykkään heittää vitsiä ja oon muutenki tällanen perus blondi, jonka tukkaväri kuitenki vaihtuu vähintään 3 kertaa vuodessa. Multa löytyy kotoa pitkänpötkylä mäyräkoira (eläin), joka kantaa nimeä Asterix. Asterix on vähän hölmö, niinku emäntänsäkin, mutta Asterixilla se menee vielä vauvaiän piikkiin. Lempi väri on vihreä ja lemppari juomana menee kaikki. Siksi samaistunkin satuun Liisa Ihmemaassa, koska Liisan tapaan juon kaiken mitä tarjotaan. Mun seikkailutkin muistuttaa tarinaa siinä määrin, että ovat vähintään yhtä sekavia.

Moro! Oon Ilmari 23-vuotias jätkä Tampereelta. Tykkään urheilla, käydä salilla ja pelailla erilaisia joukkuelajeja (Kts. @kaunotarjahirviöt22). Multa löytyy myös avopuolisoni kanssa yhteinen hullu mäykky Asterix. En kuitenkaan samaistu satuhahmosta Obelixiin vaan prinssi Uljaaseen, sillä jaamme saman hiustyylin. 

R2

Heipsu!

Mun nimi on Emma ja oon 20-vuotias. Oon kotoisin Jyväskylästä, mutta oon asunu myös itärajalla Lappeenrannassa. Vapaa-ajalla tykkään käydä hevostelemassa ja viettämässä kavereiden kanssa aikaa. Kalenteria täyttelee myös hallitushommat ja burgereiden pyörittäminen töissä. Satu, joka kuvaa mua on Astrid Lindgrenin Vaahterämäen Eemeli. Samalla tavalla mulle aina sattuu ja tapahtuu kaikkea kreisiä. Eemeli on kuitenkin ystävällinen, sekä helposti lähestyvä ja tuutorina haluan olla fukseille samanlainen.

Onnittelut suuresti opiskelupaikasta ja voin sanomaan, että et tuu katumaan valintaasi. Rovaniemellä ja Lapin Yliopistossa pääset osaksi lämminhenkistä ja tiivistä yhteisöä. Tää on just oikea paikka sulle!

Tsemppiä syksyyn, kohta nähdään ❤️

Hellou!

Mä oon Oona, Rolloon muutin Helsingistä, alunperin oon Hyvinkäältä, mutta kotiutunu tänne ehdottomasti tosi hyvin. Oon loppuvuodesta 22v! Vapaa-ajalla tykkään käydä salilla ja tietysti viettää aikaa kavereiden kanssa tehden kaikkea erilaista aktiviteettia!! Satu, joka kuvaa mua ois varmaan Prinsessa Ruusunen, koska tykkään nukkua paljon.

Paljon onnea opiskelupaikasta, en malta oottaa, että nähdään ja päästään viettämään ikimuistonen vuosi yhdessä! <3

R3

Helou! Mää oon Piia. Oon 22-vuotias ja kotoisin Oulusta. Mää harrastan partiota ja ryhmäliikuntatunneilla käymistä, mutta sen lisäksi tykkään myös neulomisesta, kirjojen lukemisesta ja kuuntelemisesta ja elokuvien ja sarjojen kattomisesta. Parhaiten mua kuvastava satu olis Liisa Ihmemaassa, koska oon vähän semmonen taivaanrannan maalari ja keksin helposti erilaisia ratkaisuja kinkkisiinkin ongelmiin.

Onnea opiskelupaikasta ja nähhään sit syksyllä! 💙

Moikka! Mää oon Saara ja oon toinen R3:n tuutoreista. Oon 22-vuotias ja kotosin Limingasta! Mun vapaa-aika koostuu lähinnä neulomisesta ja kavereiden näkemisestä. Lempparijuttuihin kuuluu myös kaikki luontoon liittyvä ja siks oonki osa luka-ryhmää 💚💚Jos olisin satu, nii oisin ehottomasti H. C. Andersenin satu villijoutsenet. Valitsin sen, koska siinä sadussa on tyyppi, joka neuloo ihan hulluna villapaitoja ja no mä oon se, jonka voit nähdä luennoilla aina neulomassa 🤭🧶

Niin paljon onnea opiskelupaikasta ja tervetuloa Lapin yliopistoon! Nähdään syksyllä 💙

R4

Moro! Mun nimi on Tuomas ja ikää on kertynyt 20 vuotta ja neljä suvea päälle, eli 24. Kotosin oon Kangasalta, aivan Tampereen rajalta. Mikä satu kuvaa sinua parhaiten? - Hankala kysymys, mutta netin testien perusteella vastaan Vaahteramäen Eemelin. Harrastuksina mulla on kaikennäkönen urheilu ja musiikki. Halfmoonin ja roipparin karaokessa muhun voit varmasti törmätä! Uusille opiskelijoille haluan toivottaa omasta puolestani lämpimän tervetulotoivotuksen Rovaniemelle, ootte valinnut huikean paikan toteuttaa itteenne! See you <3

Hei! Oon Susanna, 22-vuotias luka-opiskelija. Tykkään matkustella, liikkua luonnossa, pelata lautapelejä ja lasketella. Satuna olisin muumipeikko ja pyrstötähti, koska rakastan seikailla ja kommeltaa vähän kaikkea. Tykkään myös paljon tutkia monia eri asioita.

R5

Moi! Mun nimi on Julia ja oon tulevana syksynä luka-ryhmän tutor. Oon 20-vuotias Turusta Rovaniemelle muuttanut ihmisen alku. Jos olisin satu, olisin Charles Perraultin saapasjalkakissa, koska samaistun eniten sadun päähenkilöön saapasjalkakissaan :D

Mooi! Oon Jemina 22 vuotias. Kotoisin oon Haminasta. Nautin elämäst eläimien, ystävien ja mukavien iltojen avul. Sillon tällöin hyödynnän kädentaitojani neuloen tai maalaten. Siivoomiseen tuntuu myös menevän puolet elämästä. Mua parhaiten kuvastaa saduista varmaan Tuhkimo, koska karkaisin myös kotoa bileisii. Paitsi ehkä ei, ku ei mun jalassa kestäis lasikengät ehjänä enkä lähtis viel puoleeyöhön mennessä.

Tervetuloo tänne ja onnittelut opiskelupaikast!

Maisterituutori

Moikka! Mä oon Emilia. Oon 26-vuotias ja alun perin lähtöösin Kauhajoelta, Etelä-Pohjanmaalta. Tulevan lukuvuoden olen maisterifuksien tuutori. Syksyllä minulla alkaa 5. ja viimeinen opiskelu vuosi ennen valmistumista. Vapaa-aikani kuluu tällä hetkellä gradun lisäksi ystävien, käsitöiden, urheilun ja koirien parissa.

Satu, joka kuvastaa mua on muumien näkymätön lapsi. Se muistuttaa siitä mihin jokainen meistä pystyy, kun tulee nähdyksi ja kuulluksi. Sen sanoma on tärkeä jokaisen tulevan opettajan muistaa.

Onnittelut fukseille ja maisterifukseille opiskelupaikasta! Lapin yliopisto ja Rovaniemi on kiva paikka asua ja opiskella.

💙: Emilia